پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقاله ها

دانشنامه ـ مطالب مفید

ماه رمضان، ماه بهار قرآن، ماه دیگر دوستی، ماه مهربانی است. ماهی است که صدقه دادن در آن جاری می شود، در آیات و روایات متعدد صدقه دادن توصیه شده است، فستبقوالخیرات شعار دین ما است که از یکدیگر در کار خیر سبقت بگیریم، بسیاری عادت دارند هر روز صبح مبلغ کمی را برای صدقه کنار می گذارند و

در اولین فرصت آن را به افراد نیازمندی می دهند یا آن را به صندوق های صدقات می ریزند یا به حساب یکی از موسسه های خیریه واریز می کنند، دستشان درد نکند. عزیزان همین مبلغ کم وقتی جمع شود عدد درشتی می شود بارها این را گفته ایم اگر هر ایرانی روزی هزار تومان اختصاص دهد و 80 میلیون جمعیت کشور عادت کنند و این هزار تومان را هدیه بدهند، می شود روزی 80‌میلیارد تومان، با هزار تومان کار زیادی نمی شود کرد اما با 80 میلیارد تومان امکان انجام کارهای بزرگی فراهم می شود که جمع زیادی از آن برخوردار می شوند.

عزیزان، نیکوکاران، بزرگواران که در صدقه دادن پیش قدم هستید اگر به جای پرداخت صدقات به متکدیان خیابانی که متاسفانه بسیاری از آن ها گدای حرفه ای هستند این وجوهات را کنار بگذارید و بعد به حساب یک موسسه خیریه واریز کنید مطمئن باشید که این پول در جای خودش و برای کمک به یک نیازمند واقعی هزینه می شود و مشکلی برطرف می گردد.

البته صدقه دادن فقط پرداخت پول نیست لبخند مهربانی، برخورد دوستانه، تحمل و شکیبائی به هنگام بروز مشکلات و مواجه با دیگران هم صدقه است.

گفته شده صدقه هفتاد بلا را رفع می کند. پس به صدقه دهندگان بپیوندیم، ثواب ببریم و نام خود را در صف یاوران دیگردوستی ثبت کنیم.

حال که تصمیم گرفته ایم کار خیری بکنیم و از نیازمندی دستگیری کنیم، با پرداخت کمک خود به موسسه های خیریه اجازه دهیم نیت خیرمان به صاحبان حق برسد.

صدقه انرژی مثبتی است که چرخ موسسه های خیریه را می چرخاند. عزیزان خیلی راحت از منزل خود می‌توانید به کارت بانک یکی از موسسه های خیریه مبلغ مورد نظر خود را واریز کنید.

توجه داشته باشید که موسسه های خیریه از سوابق نیازمندان واقعی اطلاع دارند با کمک مددکاران اجتماعی با هم افزائی و تجمیع کمک های خرد کار بزرگتری را انجام می دهند که منافع جمعی در آن وجود دارد.

درود فراوان به انسان هایی که به دیگران می اندیشند و به مسئولیت اجتماعی خود پایبند هستند.

دبیرخانه شبکه